dinsdag 9 februari 2016

Life is what happens to you while you're busy making other plans

Soms he. Soms zit je haar weken lang goed. Barst je van de energie. Blaak je van de ideeën. Lacht iedereen op straat tegen je. Draagt je vent je op handen. Kijken je kinderen je dag in dag uit in adoratie aan. Krijg je applaus, overal waar je komt. Val je spontaan een paar kilo af. Straal je als Tinkerbell.

In zo'n periode zit ik op dit moment niet. Neen. Over een jaar denk ik vast: goh, diè periode heeft mij veel gebracht! Daar schuurde het wel maar wat gàf het veel glans. Nu denk ik daar nog even een tikkeltje anders over.

Ik ga nu geen opsomming maken van wat er dan allemaal wel niet zo sneu is voor mij. Voor je het weet wordt het een grote klaagzang hier. Want er zijn ontelbaar veel zegeningen te tellen. Die ik overigens ook niet allemaal ga opsommen. Voor je het weet wordt het een kazige kwestie hier. Maar dit wil ik wel even kwijt:
  • Ik moet een flinke herkansing voor de opleiding doen, en ik had het enerzijds verwacht, maar juist het onderdeel wat ik nog moet doen, had ik liever niet gemoeten. Maar daar ligt vast een hogere bedoeling achter. ;-)
  • Mijn moeder mag morgen -na 2 weken ziekenhuis- naar huis.
  • Ik ben afgewezen voor de baan waar ik op solliciteerde.
  • Op mijn werk word ik enerzijds gevraagd voor werkgroepjes vanwege mijn 'scherpe inzichten', en wordt er anderzijds geklaagd door leidinggevenden dat 'wij' als groep (ik chargeer) niet hard genoeg werken.
  • Mijn haar zit voor geen meter niet.
  • Ik zie er verbluffend slank en woest aantrekkelijk (vinnik zelf dan haha) uit in mijn nieuwe Blutsgeschwister jurk.
  • Morgen heb ik een gesprek met mijn beoordelaar die mij vast heel goede en gefundeerde feedback gaat geven.
  • Ik heb lieve mensen om mij heen waar ik op kan bouwen en die met wijn/ goede raad/ verslagen/ hun aanwezigheid/ hun luisterend oor mij de weg uit het duister wijzen naar het licht.

Vandaag viel hier het Flow Mindfullness Werkboek in de brievenbus. Wat een goed moment om eens een keer iets echt AF te maken..! :-)

2 opmerkingen:

  1. Wij "rennen" blijkbaar gelijk op :) maar stuiter ik momenteel in achtbaansnelheid weer even naar beneden. Ik moet voor mijn opleiding zelf ook leertherapie volgen en na wat zoekwerk bij een mindfullness coach uitgekomen, goeie beslissing zeg maar. Kost een paar centen (die je niet vergoed krijgt) maar dan heb je ook wat. Heel benieuwd naar dat Flow-boek. Laat even weten of dat wat is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsss, afgewezen!
    En fijn dat mama naar huis mag.
    De jurk is sehr toll.

    BeantwoordenVerwijderen