vrijdag 26 april 2013

Telefoonperikelen

Oudste had zijn iPhone stuk. Al bijna drie maanden. Via via had hij onderdelen besteld in China. Zijn al een maand in NL, maar nog steeds niet gearriveerd. Dus besloot Oudste voor Heel Veel Geld zijn tel te laten maken bij een of andere louche tent. Ik snap, echt. Hij betaalt al drie maanden voor de kat zijn viool abonnementsgeld en ik snap dat hij baalt. Stevig. Maar zijn abonnement staat op mijn naam, omdat hijg geen 18 is. Helemaal niet erg. Maar ja, als je je pincode vergeet (dat kan hoor, als je diezelfde pincode al 34.983 keer hebt ingetoetst. Dat is heel normaal. Voor een puberbrein dan, blijkbaar. Afijn, er moest dus contact gezocht worden met Tele2.

Zucht.

Diepe zucht.

Dat hoop ik niet weer te hoeven, zeg. Poeh.


Tele2 zegt:Welkom terug. Mag ik je vragen een onderwerp uit de onderstaande lijst te selecteren?
Tele2 zegt:Ik heb je niet begrepen, je kunt ook klikken op een van de onderstaande onderwerpen. Mag ik je vragen een onderwerp uit de onderstaande lijst te selecteren?
Tele2 zegt:Ik heb je niet begrepen, je kunt ook klikken op een van de onderstaande onderwerpen. Mag ik je vragen een onderwerp uit de onderstaande lijst te selecteren?
Tele2 zegt:Is het meneer of mevrouw Evelyn?
Jij zegt:Mev
Tele2 zegt:De actuele stand kun je terugvinden binnen MijnTele2 (Rekening Online) of via de Mijn
Tele2 app. Je specificaties van je facturen vind je ook op MijnTele2 (Rekening Online). Kan ik je nog ergens anders mee van dienst zijn?
Jij zegt:ik ben mijn pukcode kwijt
Tele2 zegt:Je PIN- en PUK-code heb je tegelijk met je simkaart gekregen, of vlak daarvoor. Heb je deze gegevens nog?
Jij zegt:Nee!
Tele2 zegt:Met de PUK-code kun je de PIN-code opnieuw instellen. Hieronder staat hoe je de PUK-code kunt gebruiken.Je kunt een nieuwe PUK-code aanvragen. Wil je de code nu aanvragen?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Laten we een bericht maken voor mijn collega's van de klantenservice. Is het meneer of mevrouw Evelyn?
Jij zegt:mev
Tele2 zegt:De actuele stand kun je terugvinden binnen MijnTele2 (Rekening Online) of via de Mijn Tele2 app. Je specificaties van je facturen vind je ook op MijnTele2 (Rekening Online). Kan ik je verder nog ergens mee van dienst zijn?
Jij zegt:mevrouw
Tele2 zegt:Ik heb je niet goed begrepen. Is er nog iets anders waarmee ik je van dienst kan zijn?
Jij zegt:aaah!
Tele2 zegt:Dat begreep ik niet. Wil je daarom contact opnemen met de klantenservice?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Om je verder te kunnen helpen wil ik eerst graag weten waar je vraag over gaat. We hadden het zojuist over je factuur of betaling. Gaat je vraag hier nog steeds over?
Jij zegt:nee. Ik ben mijn puk code kwijt
Tele2 zegt:Je PIN- en PUK-code heb je tegelijk met je simkaart gekregen, of vlak daarvoor. Heb je deze gegevens nog?
Jij zegt:nee
Tele2 zegt:Met de PUK-code kun je de PIN-code opnieuw instellen. Hieronder staat hoe je de PUK-code kunt gebruiken.Je kunt een nieuwe PUK-code aanvragen. Wil je de code nu aanvragen?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Laten we een bericht maken voor mijn collega's van de klantenservice. Is het meneer of mevrouw Evelyn?
Jij zegt:mevrouw Evelyn
Tele2 zegt:Ok, en op welk e-mailadres kunnen mijn collega’s je bereiken?
Jij zegt:evelyn@raaskalt.nl
Tele2 zegt:En op welk telefoonnummer kunnen mijn collega’s je eventueel bereiken (bij voorkeur je Tele2 telefoonnummer)?
Jij zegt: 0612345678
Tele2 zegt:Controleer dan nog een keer de onderstaande gegevens voordat ik de e-mail daadwerkelijk ga versturen. Zijn deze gegevens juist?
Tele2 zegt:Ok, je wilt het klantnummer wijzigen. Wat is je klantnummer?
Jij zegt:Weet ik niet
Tele2 zegt:Hmm, ik heb geen klantnummer kunnen herkennen. Laten we verder gaan zonder klantnummer. Wat is je geboortedatum?
Jij zegt:01-02-1971
Tele2 zegt:Bedankt. Controleer dan nog een keer de onderstaande gegevens voordat ik de e-mail daadwerkelijk ga versturen. Zijn deze gegevens juist?
Jij zegt:Ja
Tele2 zegt:Zal ik de e-mail dan nu versturen?
Jij zegt:heel graag
Tele2 zegt:Bezig met verzenden...
Tele2 zegt:Ik heb je bericht verzonden. M’n collega’s van de klantenservice zullen dit binnen 24 uur verwerkt hebben en met een reactie komen. Kan ik je nog ergens anders mee van dienst zijn?
Jij zegt:nope
Tele2 zegt:Tele2 is benieuwd naar jouw mening over deze geautomatiseerde chat. Daarom wil ik je graag zes vragen stellen.
Tele2 zegt: Beantwoord de volgende vraag met een cijfer van 1 t/m 5 (1 = heel slecht; 5 = heel goed). Wat is je tevredenheid over de manier waarop het gesprek is afgehandeld?
Jij zegt:2
Tele2 zegt:Dank je voor het cijfer. Vraag 2: Beantwoord de volgende vraag met ja of nee. Is de vraag die je hebt gesteld aan de Virtuele Assistent beantwoord?
Jij zegt:Nee
Tele2 zegt:Bedankt. De volgende vraag: Beantwoord de volgende vraag met een cijfer van 1 t/m 5 (1 = heel moeilijk; 5 = heel gemakkelijk). Hoe gemakkelijk kon je de informatie vinden die je zocht?
Jij zegt:1
Tele2 zegt:Dank je voor dit cijfer. Beantwoord de volgende vraag met een cijfer van 1 t/m 5 (1 = heel slecht; 5 = heel goed). Wat vond je van de manier waarop je werd aangesproken?
Jij zegt:2
Tele2 zegt:Dank je voor dit cijfer. Beantwoord de volgende vraag met een cijfer van 1 t/m 10 (1 = zeker niet; 10 = zeker wel). Zou je Tele2 aanraden bij een vriend of familielid?
Jij zegt:Nee
Tele2 zegt:Ok. Dank je voor het antwoord. Wat is voor jou de reden van het geven van dit cijfer?
Jij zegt:nee is geen cijfer maar een woord. Omdat er geen telefonische klantenservice is. Ik ga de puk code die mijn zoon is kwijtgeraakt in de kluis bewaren om dit te voorkomen.
Tele2 zegt:Dit waren de vragen. Tot ziens!
Jij zegt:Denk het niet.. :-)
Tele2 zegt:Sorry, dat weet ik even niet. Kan ik je nog ergens anders mee helpen?
Jij zegt:Liever niet
Tele2 zegt:Ik snap je helaas niet. Wil je daarom contact opnemen met de klantenservice?
Jij zegt:NEE
Tele2 zegt:Ok, dan ga ik gewoon weer verder. Kan ik je nog ergens anders mee van dienst zijn?
Jij zegt:Nee
Tele2 zegt:Dan wens ik je nog een fijne dag. Goed weekend!
Jij zegt:Het zelfde voor wie dit leest.
Tele2 zegt:Dankjewel. Goed weekend!
Jij zegt: ...

9 opmerkingen:

  1. whahahaha vreselijk maar zo herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig... *shock* Dan weet je dus dat het abonnementsgeld niet naar service verlenen gaat. Wat een trieste bedoening. Heb je inmiddels wel antwoord? Want de 24 uur zijn wel zo'n beetje voorbij gok ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat de provider waar de pubers hun prepaid hebben al drama was, maar dit is pas echt erg. Knap dat je het nog zoveel regels hebt volgehouden in dit 'gesprek' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha als je al niet chagerijnig was dan werd je het dan wel haha

    BeantwoordenVerwijderen