woensdag 7 augustus 2013

Het normale leven.

Ach. De vakantie.. En je dacht er geen einde aan zou komen.. Maar niets is minder waar. Maandag toog ik met fikse frisse tegenzin naar het werk. Nog niet vaak had ik dat, die tegenzin om weer te starten met werken. Maar dit keer dus wel. Dat had vast te maken met het prachtige weer dat we hadden (ik kan mij niet heugen ooit zo veel mooi weer in de vakantie te hebben gehad!) Helemaal en totaal ben ik tot stilstand gekomen, wat een heerlijkheid. En dat komt niet in de laatste plaats doordat we geen lange reis hoefden te maken deze vakantie, volgens mij. We hebben van alles gedaan deze vakantie, maar verder dan die 400 km in het eerste deel van de vakantie zijn we niet meer gekomen. En weet je? Helemaal niet erg! :-)

Na Groningen waren we eerst een paar dagen thuis. Waarin we veel Nuttige Dingen hebben gedaan. Nuttige Dingen, die tóch leuk waren. Zoals bijvoorbeeld de schommelbank in ere herstellen. 
Jongste was daar vorig jaar doorheen gezakt, en de bekleding van het kussen was niet meer je-van-het, qua vlekken en ander gespuis.

Lekker fris, niet? Ook heel erg handig gekozen, vind ik zelf met al dat wit er in, haha! Ben benieuwd hoe lang het zo blijft, maar voor dit jaar ben ik er nog wel gerust op. Lang leven de stoffen van Ikea!

Het stond al langer in de planning (al was het alleen al vanwege veel te veel verf inkopen voor de keuken), maar toen we een paar iets koelere dagen hadden, hebben Prins en ik de woonkamer aangepakt. 
Wat een heerlijkheid, een frisse kamer!


Op de schommelbank ist heerlijk toeven. Ik heb er dan ook alweer heel wat uurtjes doorgebracht. Haken: sommigen vinden het oneindig saai en oubollig, ik word er helemaal Zen van. Ik ben begonnen met jasbeschermers voor mijn uiterst blitse fiets. Dat is nog niet zo gemakkelijk, maar ik blijf proberen..


We hadden de jaarlijkse dorpsfeesten. Waar een megakermis bij zit. Dat laatste is cynisch bedoeld.. ;-) Maar size doesn't matter, toch?


Prins en ik togen naar het zuiden: Maastricht: wat een aangename verrassing was dat: wat een leuke stad!
Dit jaar was de vakantie er eentje van nog meer bijzonderheden behalve het weer: Niet eerder brachten Prins en ik zoveel tijd met ons tweetjes door tijdens de vakantie. Ook leuk..!

En wat altijd blijft is de lavendel. Die bloeit al jaren in vol ornaat bij ons voor het huis. Wat een genot, echt waar. En het leukste is: De plantjes kocht ik ooit voor een appel en een ei bij de Aldi. Hoezee voor deze low budget Happiness. Het wordt weer tijd om te oogsten. Potten vol heerlijk geurende lavendel heb ik al, en al vele geurzakjes gaf ik weg. 


En nu.. Kijken we terug op een heerlijke vakantie en is de tegenzin om te werken gelukkig ook wel weer verdwenen. Ik zit er weer in, en dat is helemaal ok. Maar ik heb inmiddels wel mijn volgende vrije week gepland. Ik heb gemerkt dat afstand even heel erg goed is.

Vandaag was ik alweer vrij: een van de geneugten van part time werken is dat! Hoewel ik mijn dag niet had (stukke apparaten, apparaten die wel werkten, maar niet deden wat ik wilde, vergeten pasjes, de hele dag regen, dingen stuk laten vallen, voor het eerst weer een lange broek aan willen doen en deze dan niet meer met goed fatsoen dicht kunnen krijgen en meer van dat soort ongein..), maar het was ondanks dat ook een productieve dag en dat is ook fijn. 

Maar waar ik werkelijk helemaal gék van word, is het leger vliegen wat hier in huis huist. En.. de vliegenmepper is stuk. En nee, met een krant mept het half niet zo gemakkelijk. Ik zit hier dus zo'n beetje de gehele dag om mij heen te zwaaien, meppen & slaan. Vieze, smerige beesten, bah! ik heb Jongste bevolen om morgen een vliegenmepper te kopen en ALLE ongenode gasten uit te roeien, te liquideren, verdelgen, wegvagen en daarna te vermoorden. Dan ga ik vrijdag het hele huis weer vliegenpoep-vrij maken. BAH!

Heb ik toch mijn oh zo broodnodige lichaamsbeweging weer gehad vandaag. 
Ik denk dat ik morgen spierpijn heb. 

6 opmerkingen:

  1. Die schommelbank is echt leuk, zeg! En zo'n dag met tegenvallers klinkt best herkenbaar, haha. Hier thuis trouwens ook allemaal vliegen. Ik haat ze en vermoord er zoveel mogelijk. Gisteren heeft man onze container schoongespoten die vol met maden zat, maar ja, het helpt niet wanneer er in de buurt nog andere containers vol maden staan. Blegh, ik word alleen al naar bij dit verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie make-over! Leuk :)

    Tsja, het gewone leven. Stom dat je er altijd in een zucht weer middenin zit.

    Ik mag bijna. Ben enorm aan het aftellen. Spanje, here we come! (Ik zie je wel op de wf, we hebben wifi ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Maastricht is prachtig! Wij waren er een paar jaar geleden een dag of vijf. Geweldig genoten.
    Heerlijke vakantie zo te lezen. Ik vind de schommelbank kek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jullie in Mestreech waren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou die schommelbank niet meer uitkomen bij dit heerlijke, bijna on-Hollandse weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk blogje!
    Ik zit ook hysterisch te haken sinds deze week, echt té leuk gewoon!
    Gelukkig ben ik de vakantie kilo's alweer kwijt en die vliegen.... compleet gestoord word ik er van! Het is dus overal hetzelfde.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen