maandag 18 april 2011

Home sweet home 10

Home sweet home is een initiatief van Barbaramama. 

Ons tuintje is een heerlijk tuintje. Hij ligt op het zuiden, dus we hebben de hele dag zon. Natuurlijk had ik ook wel een iets groter tuintje willen hebben, maar hee, ik kan buiten zitten en we hebben er natuurlijk stúkken minder werk aan, nu hij niet zo groot is. Om twee zijden van ons tuintje staat een beukenhaag. Ik ben er blij mee en ben ieder jaar weer verbaasd hoe snel hij ineens groen is. Nu is het nog een kale boel. Hij laat al zijn blad eerst los, en maakt dan nieuwe blaadjes aan. Ik heb net nog even geinspecteerd, maar er is nog niets, ik herhaal: niets groens te zien. Hebben we net de roze sneeuw gehad van de boom van de achterbuurman, nu lijkt het wat herfstig met al dat dorre, bruine blad op de grond. Maar we weten: dat gaat voorbij. Nog even geduld, en dan kijken we weer tegen een groene muur van jong blad aan. Al kan ik me -zoals elk jaar- niet voorstellen dat de beuk met Koninginnedag alweer helemaal groen is. Maar, zoals elk jaar, zal dat ook dit jaar weer het geval zijn.
Hoe mooi, hoe de natuur werkt.





5 opmerkingen:

  1. Ja en gelukkig werkt de natuur elk jaar wéér. Ik ben benieuwd hoe de haag er over een paar weken bij staat.

    Home sweet home!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze buren hebben ook een beukenhaag rondom. Zo grappig om te zien dat hier en daar al een enkele struik groen is tussen andere bruine soortgenoten.
    Het komt allemaal in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hartje beukenhagen! Ooit ga ik die in onze voortuin zetten. Wedden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gave aan beukenhagen vind ik dat er meikevers in wonen. Dat vind ik zulke indrukwekkende beesten! Hier dus ook een klein beukenhaagje in de achtertuin, maar helaas nog geen meikever gezien...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier dus ook een beukenhaag tussen de tuin van de buren en onze tuin. Fijn dat je me belooft dat ie met Koninginnedag groen is, want dat zit ik me iedere keer af te vragen als ik tegen die dorre troep aan kijk. Ik ben benieuwd.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen