maandag 4 juli 2011

Home sweet home #18

Home sweet home is een initiatief van Barbaramama.

Zaterdag had ik tijd en ruimte en zin om op te ruimen. 
Een goed moment om van alle hoeken van de opgeruimde woonkamer foto's te maken..!





Hier bewaar ik mijn waxinelichtjes in. Als ik er naar kijk, moet ik altijd denken aan het moment dat ik hem kocht: Op een rommelmarkt, met mijn vriendin, enorm veel plezier samen. We kochten hem van een man wiens vrouw ons niet zo leuk vond, juist vanwege het plezier. De man kon het gelukkig wel waarderen.

Al twintig jaar een doorn in mijn oog. Ze weigeren stuk te gaan.
Deze kast kocht ik nog snel even voordat Prins en ik weer gingen samenwonen. Bij Ikea. Om te voorkomen dat we weer in de oude troep terecht zouden komen. Nu weet ik eerlijk gezegd niet meer wat ik eigenlijk liever wil. Een echte impuls-aankoop, zeg maar. 

De oplettende kijker heeft mijn hopeloos verpieterde planten allang gespot. Gelukkig zien we elk jaar daarachter weer de uitbundig bloeiende lavendel buiten. 

Thank God voor deurtjes en lades! 
 

Klok waar ik nog altijd blij mee ben. Gewoon van de Action.

Kameleon-verzameling van Prins.

Bank met een verhaal: Wij kochten hem tweedehands van mijn vriendinnetje. Zij kocht hem een week nadat ik met haar samen een identieke bank kocht (in beige, heel praktisch met twee kindertjes van twee en vier). Een bank moeten kopen als je net gescheiden bent, is niet tof. Dat wil je sámen doen. En met je vriendin is dat toch net anders. Wat een drama-ochtend was dat, daar bij de woonboulevard. Omdat mijn bank na een paar jaar helemaal afgeragd was, qua vlekken enzo, en zij een loungebank kocht, namen Prins en ik hem van haar over. 
Prins wil hem nooit meer kwijt. 
Ik denk daar anders over, maar mijn tijd komt nog wel. Voor nu voldoet hij prima.

Een twijfelgeval in ons interieur is de zitzak. Oftwel: de Zid-Zac. Gekocht op de woonbeurs, toen nog niemand een zitzak hád. Het bedrijf is ook jammerlijk ten onder gegaan. Hij was een rib uit mijn lijf, maar iedereen hier in huis heeft er erg van genoten. En nog wel, maar hij neemt wel een heel prominente plaats in. Wegdoen is ook al zoiets, hem even wegzetten kan ook niet vanwege zijn grootte. Voorlopig nog even het voordeel van e twijfel..

5 opmerkingen:

  1. Wat een ruimte hebben jullie. Dat roséetje zie ik nergens meer staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keurig opgeruimd en gezellig huiselijk. Wel een beetje leeg zonder huisgenoten .... Maak je ook een foto als het weer een puinhoop is? :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het tof dat huis van jullie. Deed vorige week zelf ook een soort van HSH? Gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk huis, ziet er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen