woensdag 10 februari 2010

Genieten



Verheugd kijk ik naar buiten: Sneeuw! Hoera! Daar hebben we nog niet zo veel van gezien dit jaar! Heerlijk!

(...)

Er zit niets anders op dan maar weer onder mijn dekbed te kruipen als de jongens naar school zijn, in plaats van te gaan sporten. Uit protest zet ik de wekker niet. Met als gevolg dat ik pas weer wakker word om 10.45 uur. Ook lekker. De sneeuw valt nog steeds, bah. Nou ja, laten we maar niet klagen; liever sneeuw dan een aardbeving.

Een lege dag strekt zich voor me uit, en lege vrije dag om precies te zijn. Ik kan doen wat ik wil. Eerst maar eens puinruimen hier in huis. Niet dat ik aan de vloer blijf plakken, maar een bietje chaotisch ist wel. En verder: ik zie wel. Beetje aanklooien is het fijnste wat er is. Misschien nog een sollicitatiebrief schrijven; de wereld ligt aan mijn voeten. Op dagen als deze kan ik zo genieten van het feit dat ik klaar ben met mijn studie; deze heb ik in april afgerond. Ik heb er een half jaar aan moeten wennen, maar nu geniet ik ook echt van het niets moeten. Tijdens de studie hijgde er altijd wel iets in mijn nek. En nu ben ik echt vrij als ik vrij ben. Ik geniet me helemaal suf.

Bovendien zitten we over twee weken met ons viertjes in Spanje: mijn ouders gaan daar 8 weken naar toe, en wij komen een paar daagjes logeren. Ik heb d'r zo'n zin in! Verder kan ik mij ook enorm verheugen op de nieuwe camera die ik van Prins Op 't witte Paard heb gekregen: Hij is in bestelling (de camera, niet Prins) en ik verwacht hem komende dagen ergens.

Wat een gelukkig mensch ben ik, vrij als een vogeltje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten