maandag 19 april 2010

Nieuw ritme


In tegenstelling tot mijn vorige functie, heb ik nu te maken met meer kantooruren waarop ik werk. Dus minder 'savonds thuis weg. Ik ben nog maar pas begonnen, maar ik ben nu al blij. Niet dat ik het vervelend vind om 'savonds te werken: integendeel. Ik ben 'savonds op mijn best! Maar het vaak 'savonds thuis weg zijn was iets wat mij meer en meer tegen ging staan.

Ik werk al jaren onregelmatig en dat beviel mij altijd prima. Vooral toen de jongens nog minimannen waren: Zij lagen toch al om 19 uur in bed, dus de helft van mijn dienst sliepen zij gewoon. Weinig oppas nodig ook. Nu gaan de jongens uiteraard niet om 19 uur naar bed, ik zou me zorgen maken als het wel zo was. Maar ook hun bezigheden zijn meer naar de avond verschoven. Was het eerder nog Sesamstraat kijken, badderen en nog even in de pyama wat drinken, nu 'moeten' ze ook 'savonds in eens (nou ja ineens) van alles: Trainen, een uitgestelde wedstrijd voetballen, huiswerk maken, vrienden bezoeken.. (Dat was vroeger ook met vriendjes spelen, waar blijft de tijd) Als ik nu drie avonddiensten achter elkaar had, zien de heren en ik elkaar alleen bij het ontbijt: Als zij uit school komen, ben ik meestal alweer weg of sta op het punt om te gaan. En tijdens het ontbijt zijn we alledrie niet op ons best, dus dat is gewoon eh.. jammer. Verder heb ik dan ook altijd het gevoel dat ik een heel gedeelte van het gezinsleven mis. Niet dat ik altijd drie diensten achter elkaar heb, maar twee was al wel een soort gewoonte.

Nu is dat allemaal helemaal niet zo heel erg, puberjongens hoeven niet zo nodig te socializen met hun moeke, maar ik merk wel dat ik het vervelend vind en dat het gaat prikken op den duur.

Gisteren had ik nog weer een late dienst: ook op deze stek zal dat nu en dan voorkomen. Ook helemaal niet erg, ik vind het wel lekker. (Alleen wel jammer dat het de vierde zondag van de afgelopen zes zondagen was, maar goed). Maar met vandaag erbij, ben ik de hele week thuis 'savonds! Hoe heerlijk is dat! Of thuis, thuis.. Niet Aan Het Werk in ieder geval. Heerlijk!

En om een voorschotje op die feestvreugde te nemen, heb ik vandaag op mijn vrije dag het hele huis van boven tot onder schoongemaakt! En dat is heerlijk!

Als je klaar bent dan.

2 opmerkingen:

  1. Kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet leuk meer is om je kinderen zo weinig te zien. En ook al hoeven puberjongens niet zo nodig met hun moeke te socializen... Het is wel fijn als de gelegenheid er wel is als ze er behoefte aan hebben.

    En een schoon huis is inderdaad heerlijk als je er daarna heel tevreden naar kan gaan zitten kijken. Fijne zondag alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker is dat, hè, als je aan het eind van de dag ook écht eind van de dag hebt!!? :-)

    BeantwoordenVerwijderen