maandag 12 april 2010

'Nieuwe' baan.


Brood klaarmaken *check*
Spullen bij elkaar zoeken *check*
Kinderen instrueren *check*
Tas inpakken *check*
Kleren klaarleggen *check*
Benzinentank volgooien *check*

Nah. Volgens mij ben ik er wel klaar voor. Voor mijn eerste echte officiele werkdag op een andere locatie binnen de zelfde instelling. Zelfde functie, andere invulling. En voornamelijk werken op kantooruren. Wat natuurlijk een groot voordeel is, maar waar ik ook erg aan moet wennen, merk ik. Sommige van mijn nieuwe collega's heb ik al ontmoet. De meesten niet. En er werken er ongeveer een triljoen. Gelukkig ben ik hartstikke goed in namen onthouden. (...)

En dan kom ik morgen binnen. En dan? Meteen achter de eerste de beste pc schuiven om te doen wat ik moet doen? Of eerst rustig met eventueel aanwezige collega's koffie drinken? Als er tenminste collega's zijn; waarschijnlijk spitsuur, dus de meesten zullen even geen tijd hebben om te zitten op dat moment. Ik voel mij nu al verloren daar in dat grote gebouw. Maar: alles sal reg kom!

Nee, laat mij maar schuiven. ik ben er volkomen Zen onder.

3 opmerkingen:

  1. Spannend hoor! Ben benieuwd hoe het gegaan is. Ben je vrijwillig van werkplek veranderd of was het enigszins gedwongen? Hoop het eerste... Succes met wennen aan en het leren kennen van je collega's in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat voor werk doe je precies? Enne, veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Renske: De keus was aan mij, gelukkig. Sterker nog: op de andere locatie was ik eigenlijk wel toe aan een andere baan, ook omdat ik vorig jaar ben afgestudeerd. Maar nu kwam dit voorbij en daar za ik ook wel uitdaging in. Bovendien is het werk wat ik al een aantal jaartjes doe, en met wat meer regelmatige werktijden heb ik thuis ook meer rust: twee vliegen in 1 klap! Jeuh!

    @ Toaske: Ik werk voor een instelling voor mensen met een beperking en ben daar trajectbegeleider. En dank je voor het succes: ik had het best nodig. Want ondanks dat het dezelfde functie is, is het toch een behoorlijke uitdaging met allerlei nieuwe mensen om je heen. Gelukkig komen mij straks twee collega's en vier bewoners na, dan heb ik toch nog iets 'bekends'..!

    BeantwoordenVerwijderen