donderdag 1 juli 2010

Leve het Ballerinadoekje

Mooi weer, wat raak je er snel aan gewend. Het is vanzelfsprekend dat je de was buiten kunt hangen. Maar: er is veel minder was dan in de winter, zonder die dikke truien en lange broeken.

Gisteren moest het maar weer eens gebeuren. Nadat ik twee wassen had opgehangen, ging ik boodschappen doen. Niet omdat ik dat nu zo leuk vind, maar gewoon, omdat met twee allesetende pubers in huis, je vrij snel door je voorraad bent.

Alles ging aardig goed, tot ik bij de kassa kwam. Het kassameisje sloeg mijn kratje bier aan, en merkte op dat deze vanaf morgen in de aanbieding is, bij € 25,- aan boodschappen. Een nanoseconde overwoog ik om alle boodschappen dan maar weer terug te zetten in de schappen. Maar dat is naturlijk niet te doen, dus met een zure glimlach betaalde ik de volle mep.

Bij het uitpakken van de boodschappen ontdekte ik dat er een ei was gesneuveld, waarbij hij al zijn eiwit en -geel welig had verspreid door de hele boodschappenkrat. Tuurlijk. Vervolgens begon het te regenen, waarbij de was die buiten hing uiteraard nog niet droog was, en ik alles in de droger cq droogrek binnen kon doen. Ik keek om mij heen en merkte voor het eerst de enorme ravage op die er in huis was. Tja, als moeder de vrouw ook een paar dagen achter elkaar aan het werk is, ruimt de zooi zich niet vanzelf op. Toen mij in een half uur zoveel tegenspoed overkwam, zakte mij het hoofd moede tussen de schouders. En toen moest mijn werkdag nog beginnen.

Gelukkig is de rest van de dag zonder noemenswaardig gedoe verlopen, en kwam ik moe, te laat, maar voldaan thuis na een volle werkdag. Vandaag heb ik de hele dag vrij (wat zeg ik? Ik heb al weekend!), dus ga ik maar met mijn ballerinadoekje door het huis en de tuin onkruidvrij maken, heerlijk!

(nou ja, heerlijk... als alles klaar is, dan he)

1 opmerking: