maandag 20 juni 2011

Home sweet home #16

Home sweet home is een initiatief van Barbaramama.                Die deze week een prachtige lamp in de kijker heeft van haar eigen Barbarapapa!

Deze week oogstte ik de eerste krop sla uit eigen tuin, Hoe heerlijk! 



En radijsjes, die ook. En ik hou niet eens van radijsjes..Maar! Eigen oogst is goud waad, dus belandden ze wel in mijn salade. Waar zowel Prins als Oudste als Jongste hun neus voor ophaalden. De mannen hier in huis eten principieel geen sla.

Nou ja. Des te meer is er over voor mij.


En aardbeitjes, ook nog. Je kun er nog geen beschuit mee beleggen, zo langzaam gaat het allemaal, maar lékker dat ze zijn! Zó van de plant, zonder toegevoegde... iets!


Volgend jaar wordt mijn één bij één moestuin er eentje van minstens twee bij twee..! (als die rode bieten, bloemkool, bosuitjes en wortels tenminste nog iets gaan doen...)



5 opmerkingen:

  1. Mannen en sla is een moeilijke combinatie he?

    Vlam eet het wel, gelukkig! Want ik ben er gek op...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In onze Puttershoekse jaren hadden wij ook een moestuin. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er verrukkelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een Genot; sla uit eigen tuin!
    Jammer dat de mannen hun neus er voor ophalen. Misschien een gehaktballenboom kweken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die man van mij vindt sla heerlijk. Helaas. :-(

    BeantwoordenVerwijderen