maandag 29 maart 2010

Rolgordijntjes, de sequel


Tja, de rolgordijntjes. Ik was er zo blij mee! Op die blijdschap heb ik echt een week kunnen teren. Op zich was dat het geld al waard, natuurlijk: Koop voor 70 euro een weekje geluk! In die week heb ik het eerste gordijn vakkundig gemonteerd bij Oudste op de slaapkamer. Prachtig, echt pràchtig, dat maagdelijke wit bij die muisgrijze muur. Ik hoefde er slechts 4 centimeter af te knippen cq zagen, en hij hangt helemaal waterpas.

Toen had ik nog 6 rolgordijntjes over. Waarvan de twee die ik voor de achterdeuren had gekocht te smal waren. Die voor de douche lijkt te passen (hij hangt nog niet). Toen waren er nog drie. Die had ik bedacht voor de ramen in de woonkamer.

Maar.

Het paste voor geen meter niet. Ik heb een beroerde kijk op lengtes en breedtes. Ook met creatief uitmeten kwamen we er niet. Tenzij we precies in het midden een spleet wilden. Dat wilden we niet. Met het hoofd tussen de schouders nam ik afscheid van het idee dat we ooit voor weinig een mooie strakke gordijnpartij zouden krijgen. Want tot overmaat van ramp week één van de drie gordijntjes ook nog af van de andere twee. Qua kleur en streepjes die ik over het hoofd had gezien. (of weggestruisvogelpolitiekt, kan ook) Ik bedacht dat die wellicht nog voor het raam op de zolder-overloop zou kunnen hangen. Helaas. Ook te smal.

Alle gordijntjes werden in een hoek gesmeten en we besloten er een paar dagen tussen uit te gaan. Naar Spanje. (Nou ja, dat is natuurlijk niet echt zo: dat tripje stond al gepland, maar goed) Kort na thuiskomst stonden mijn teerbeminde schoonouders op de stoep. Eigenlijk de veroorzakers van dit hele drama in drie bedrijven. Stralend vertelde ze ons dat ze nog een keertje bij de Praxis waren winkelen. En! En! Ze hebben de ontbrekende breedte gevonden! En gekocht ook nog! Voor ons! Nah, is dat lief of niet?!

Schoonpapa himself kwam een middag rolgordijntjes ophangen. (Ja, het duurde echt een hele middag, maar een kniesoor die daar op let he) En nu, tja, nu heb ik ook een strakke voorgevel. Aan het huis dan he. Is alles toch nog goed gekomen!




Heeft er nog iemand belanstelling voor 3 rolgordijntjes a 60 cm breed?

3 opmerkingen:

  1. Het ziet er keurig uit, die rolgordijntjes. En wat een lieve schoonmoeder heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke mooi die rolgordijnen. Hebben wij sinds de zomer ook en ook ik er zeer content mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit! Toch fijn, schoonouders die te hulp schieten.

    BeantwoordenVerwijderen