woensdag 3 maart 2010

Lente?



Ik hoor iedereen maar praten over de lente. De lente die er nog niet echt is, al zijn we met zijn allen blij dat de zon zich enigszins laat zien. Ach ja, schaarste brengt grote dankbaarheid met zich mee wanneer hetgemiste zich aandient.

Is er misschien iemand geinteresseerd in het feit dat ik vorige week in Spanje zat? Aan de Costa Blanca, om precies te zijn? Ik heb geen dag mijn jas aangehad. Neen, ook niet mijn zomerjas. Gemiddeld 20 graden (Celsius), zonnetje op je bol, kopje koffie/ glas wijn/ biertje in de hand (Alnaargeang het tijdstip). Wat heb je eigenlijk weinig nodig om je goed te voelen. Een beetje zon doet wonderen: We kregen allevier de lach niet van ons gezicht. Er is voor een hele tijd endorfine aangemaakt. Natuurlijk ben ik ook blij met de zon die we nu zien, uiteraard! Maar ik heb een enorme boost gekregen, heerlijk.

De zon had ook zijn weerslag op de jongens. Die hebben niet 1 keer, ik herhaal: niet één keer, ruzie gemaakt. Niet met ons, maar wat het meest wonderbaarlijk was: ook niet met elkaar. Wat een rust geeft dat. Voor iedereen in het gezin. Ook nu we allemaal weer aan het werk cq. school zijn, werken de neurotransmitters nog even door.

Maar ook van dichtbij zie ik hoe relatief dit geluk kan zijn. Daarom geniet ik er juist zo van. Pluk de dag!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Evelien, fijn dat je zo´n lekkere vakantie hebt gehad! Groeten vanuit de Costa Blanca!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor, daar ben ik niet in geinteresseerd. Dat wil ik helemaal niet weten terwijl het hier gewoon weer bokkoud, nat en winderig was. Nee, dan wil ik me niet bedenken dat er mensen lekker warm in de zon zitten.

    Ik blijf gewoon stug volhouden dat het lente is. Zolang je binnen blijft, lijkt het daar ook behoorlijk op. En ik denk maar aan mijn geplande vakantie naar Spanje. Nog maar 109 dagen wachten.

    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. Hopelijk blijft de goeie sfeer thuis nog even een tijdje hangen! Lekker rustig ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom ook even hier kijken. Heerlijk zeg, even naar Spanje. Het ziet er hier nu prachtig uit met blauwe luchten en zon, maar pfft wat is het koud! Maar goed 'spring is in the air'. JEU!

    BeantwoordenVerwijderen