donderdag 9 september 2010

Donderdag Bewonderdag




Vanaf vandaag is het hier op Donderdag: Bewonderdag. Er zijn veel mensen die ik bewonder. De één bekend, de ander minder bekend, maar allemaal bewonderenswaardig.

De spits wordt afgebeten door Hélène, oftewel Hell.



Hell heeft jarenlang een blog bijgehouden. Een gewone-verhalen-blog, huis-, tuin- & keukenverhalen over haar kinderen, over haar familie, over haar werk, over haar beesten, over haar, tja alles eigenlijk. De 'gewone' verhalen werden anders toen zij ziek werd. Ik heb Hell een paar keer ontmoet. Dat waren tegelijktijd hele gewone en heel bijzondere ontmoetingen. Gewoon omdat we het gevoel hadden elkaar al jaren te kennen, en bijzonder; Hell keek verder dan haar neus lang was, en ging zowel de diepte met je in als dat ze je ontzettend aan het lachen maakte. Van haar blog werd een heus boek uitgegeven, compleet met releaseparty en signeersessies bij de boekhandel. Wat bewonder ik haar moed, haar wijsheid en haar humor. Hélène heeft -totaal tegen de statistieken in- nog drie jaar 'gekregen'. In die drie jaar heeft zij voor tien jaar genoten. Zij was wat je noemt een echte levenskunstenares. Op haar rouwkaart stond dan ook de prachtige tekst: "Liever veertig jaar gelééfd, dan 80 jaar uitgezeten". Ik mis haar!

2 opmerkingen:

  1. Ooo, een bewondering met een gouden en zwart randje... Wat zal je haar missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat weblog wel 'ns vaker gezien. Ze was zeker een vrouw om bewondering voor te hebben. Mooi ook dat ze niet vergeten wordt!

    BeantwoordenVerwijderen