dinsdag 7 september 2010

Ik kan 't nog!

Toen de pubermormels hier nog kleine kroelkontjes waren, en alles aannamen wat ik zei, mij op een voetstuk hadden staan en ik het middelpunt van hun bestaan was, werkte ik niet. Ik was gestopt met werken toen Oudste werd geboren, en ook al was het geen vetpot, ik was blij met mijn besluit. Ik was druk, absoluut wel, maar de bloedjes lagen allebei al om 19 uur op één oor, dus had ik avonden lang de tijd om te doen wat ik leuk vond. Hele gardarobes naaide ik voor hen, waarbij ik ingewikkelde patronen niet schuwde.

Uit noodzaak moest ik gaan werken, toen Prins en ik uit elkaar gingen. Ik vond het niet erg om te gaan werken, want ik was gestart met een mbo-studie Sociaal Pedagogisch Werk in deeltijd, dus toch al bezig om mijn horizon weer te verbreden. Toen was ik pas écht druk: 80% werken op een internaat, één dag per week naar school, co-ouderschapperen, en twee avonden per week volleyballen. Ik word al moe als ik er alleen maar aan dénk!

Prins en ik bleken toch voor elkaar geschapen en wij gingen weer samen verder. Ik besloot een hbo-studie te gaan volgen: Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Hartstikke leuk, maar daar heb ik mij behoorlijk in vergist: 70% werken, een gezin en een hbo-studie is een pittige combinatie. Maar: Het is gelukt, en nu ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met mijn ambities. En weet je wat: Ik vind het heerlijk! Zo kwam het dat ik wat meer rust in de tent en in mijn kop had, en ik weer verder ging kijken: Mijn sociale leven was behoorlijk op zijn gat komen te liggen. Toen die weer een beetje verrijkt was, had ik nog steeds tijd over: Hoe heerlijk! En blies ik het stof van mijn naaimachine, toog naar de bieb voor een paar Knip's en zoch een geinig patroontje uit. Over twee weken hebben we een bruiloft, en omdat de vakantie, nieuwe banden op de auto en de vrijgezellendag een behoorlijk gat in ons budget hebben geslagen, leek het mij wijs om niet al te dure kleding aan te schaffen. En weet je wat? Ik ben geslaagd! Ik ben uitermate trots op het giletje + rokje wat ik helemaal eigenst gefabriceerd heb! Een bloesje er bij gekocht, en klaar is Klara!






Nu alleen nog de juiste lengte van de rok bepalen, een panty en een ketting en mijn oude schoenen oppoetsen..!

1 opmerking:

  1. Wow, wat heb jij veel en hard gewerkt/gestudeerd. Petje af hoor.

    Mooie creatie trouwens. Veel plezier op het feest.

    BeantwoordenVerwijderen