maandag 1 november 2010

Halloween?

Halloween, daar doen we hier in 't Oost'n niet aan. Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg, zegt men hier. In de stad waar ik vandaan kom, deden we nog wel Vastenaovond, wie komm'n in 't huus van vanaovond, wie komm'n in 't huus van mergenvrog, vrouw is dat niet vrog genog maar sinds ik van de basisschool af ben, doe ik eigenlijk niet meer aan verkleden en what so ever. Carnaval, daar vind ik ook niets aan (ik denk dat ik nu mensen voor de schenen aan het schoppen ben, sorry!) Heeft iets te maken met verkleedpartijen vroeger waarbij ik mij zeer ongemakkelijk voelde. Een klein jeugdtrauma, zeg maar. De kinderen hier hebben het caranval vieren ook niet met de paplepel ingegoten gekregen. Ze zaten op een christelijke basisschool, geen katholieke, dus daar werd ook niet aan carnaval gedaan. Oudste is vorig jaar met zijn maatjes wel maanden en maanden druk geweest om een carnavalswagen in elkaar te flansen, en dat is aardig gelukt. Is nog een heel verhaal maar daarover later misschien meer. Hij lijkt de overstap naar Carnaval dus langzaam wel te maken, en dat is goed, als ik er maar niets mee te maken hoef te hebben. Ik wil best een paar hand en spandiensten verlenen, maar zélf verkleden: nee.

Toch lijkt het verschijnsel Halloween zich meer en meer naar ons land en ook regio Twente/ Achterhoek te verplaatsen. Waar blijkbaar ook het nuchtere boer'nvolk hysterisch te keer kan gaan met grime en kostuums. Met trots presenteer ik u mijn teerbeminde familielid, meisje D van 18 jaar.
Schoonheid zit in de familie zoals je ziet!




1 opmerking: