maandag 8 november 2010

Schokkende ontdekking

Vrijdag was het zulks slecht weer dat ik besloot om Jongste een helpende hand toe te steken. Hij had ook die idiote Postcodeloterijagenda's erbij zitten, dus het was een enorme hoeveelheid dit keer. Het is niet dat hij het vanzelfsprekend moet gaan vinden, maar omdat het die dag kón, besloot ik met hem mee te rijden met de auto om zijn post te bezorgen. we kwamen overeen dat hij een vergoeding van € 0,19 per kilometer zou geven. Mooi. Kilometerstand stond op 401,3 km bij vertrek.

Al naar gelang wij verder met de post kwamen, steeg mijn verbijstering. Ik dacht -en mét mij Jongste- dat hij twee keer per week zo'n twintig kilometer moest fietsen om de route uit te rijden. Tot onze beider verbijstering stond de teller op 439,6 km bij thuiskomst. Dat is dus bijna kindermishandeling véértig kilometer! Ik vind het te gek voor woorden, echt waar. Ik heb gelijk gemaild met de vraag om -wanneer er een andere wijk vrij komt- hij misschien hiervoor in aanmerking zou kunnen komen. Ietsje dichter op elkaar staande huizen is mischien wel prettig..

Hoewel... Je krijgt er wel enorm gespierde benen van.....!

1 opmerking:

  1. Hahaha, was kind even blij dat moeder eens kon zien wat een klus hij iedere week moet klaren. Pfffff 40 km, niet normaal!

    BeantwoordenVerwijderen