vrijdag 20 mei 2011

Obsessies

Momenteel is het weer even ietsje gezakt, maar sinds ik het haken heb ontdekt, haak ik me een hoek van 90 graden. Het is leuk! Om te beginnen, ga ik een sprei maken, had ik gedacht. Hier het resultaat van de eerste week in mijn haakcarriere..
Ja, ik moest er zelf ook wel een klein beetje om lachen. Inmiddels heb ik geleerd hoe ik bloemetjes moet haken, en met een nieuw nichtje is dat best leuk! (Wat ik dan met ál die bloemetjes ga doen, dat is de vraag...)


Verder hang ik de sokken altijd in paartjes aan de waslijn. Ik kan mij voorstellen dat dit ook vrij obsessief kan overkomen. Maar als ik érgens een hekel aan heb, is het sokken bij elkaar zoeken. Als de was droog is, stop ik de sokken meteen in een frommel, zodat ze elkaar niet meer kwijt raken. Overigens vouw ik ook meteen de was zo van de lijn op, nog voor ik het in de wasmand doe. Dat lijkt heel efficient en dat is het ook wel, maar de échte reden is dat ik anders nogal zit op te kijken tegen die bergen schone was en maar geen begin kan maken. Nu ligt alles in ieder geval al gevouwen in de wasmand, dan is de stap om het ook daadwerkelijk op te ruimen alweer een beetje kleiner.


Tot slot kan ik het -als Prins de was heeft afgehaald, ik enkele dagen tegen de klus op heb gezien, en dan tenslotte maar begin met ordenen- niet laten om keurige stapeltjes op de keukentafel te maken, in een vaste volgorde. Sokken vooraan, dan ondergoed, en dan de grotere dingen. Op de foto kun je zien dat de papa en de mama de grootste smeerzakken zijn, en dat de kinders, vooral Jongste, het meest schoon zijn. Die gooien tenminste hun kleding twee keer per dag in de was (of moeten hun kamer opruimen en komen dan nogál veel kleding tegen op de grond)

Heb jij obsessies? 

9 opmerkingen:

  1. Obsessies, hmmm waar zal ik eens beginnen ;-)
    Maar dat met de was ophangen herken ik wel, ik hang ook alles van het zelfde soort bij elkaar en dan de grote dingen achteraan en de kleine dingen vooraan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Obessies euh teveel of te weinig... hahahaha.
    Dat haken he, iedere x als ik het bij iemand zie denk ik leuk! Maarik kom er maar niet aan toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van mijn obsessies probeer ik vanaf te geraken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm, obsessies? Alleen dat alles hartstikke opgeruimd moet zijn en op dezelfde plaats hoort te blijven. Ik word gék als ik iets kwijt ben (meestal heeft mijn dochter het dan geleend en niet teruggelegd. Een bron van ergernis)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hang ook de sokken bij elkaar hoor. En hier heb ik ook het minste was. Manlief heeft werkkleding dus daarvan gaat in ieder geval elke werkdag een shirt in de was. Jongste is hier de grootste smeerpoets wat kleding betreft.
    En obsessies? Uh, niet zo heel veel geloof ik. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Huize Steen: Oja, dat doe ik ook nog: Groot eerst, klein laatst ophangen.

    @Dharson: Gewoon een haaknaald en garen kopen en beginnen. Op youtube vind je van alles..!

    @Mengelmoes: Ach, een obsessietje geeft ook veiligheid toch? :-)

    @Zuster: Álles opgeruimd? Altijd? Wow. Ik zeg: respect! Enne: veel plezier straks in de puberteit! :-)

    @Toaske: ik weet het niet..! Een obsessie hoeft ook niet per definitie negatief te zijn, toch? Het maakt je leven ook tot wat het is. Als het een probleem wordt, is het pas vervelend. En nee, die echt vervelende obsessies heb ik ook niet. Dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk hardlopen. Als ik niet ben geweest, voel ik me gewoon niet prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar, al ben ik ietsje minder erg, maar toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe dat dus ook met de sokken buiten aan de lijn. Dan hangt het zo lekker strak a la Jan des Bouvries! ;-) En meteen vanaf de lijn opvouwen: ideáál, dat scheelt weer de stress van 'ik moet nog...' Dus ik snap het, ik snap het! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen