maandag 7 februari 2011

Home sweet home 1

Home sweet home is een initiatief van haar.



En ik vond het een enorm goed idee, dus ik doe graag mee!
Aanschouw de plek waar ik driekwart van mijn vrije tijd doorbreng: de keukentafel. Die tas op de kop op de verwarming is geen zelfbedachte decoratie van mij, maar het gevolg van een flesje water in de tas die niet goed dicht zat. Nou ja, beter dan slagroom. Vandaar ook dat de inhoud van mijn tas op tafel ligt.


Twee jaar geleden hebben wij de keuken verbouwd laten verbouwen. Dat ging vrij geruisloos, het enige dat tegenzat was het weer. Daarom is het hele plan twee weken uitgesteld. Maar: met zeil, dekens en heaters kom je een heel eind als metselaar. Alles is geworden zoals we het voor ogen hadden, op een klein ienieminie dingetje na: We hebben een muur te dicht op de tafel geplaatst. Kan die tafel dan niet ergens anders staan? Neen: dat kan niet omdat er aan de andere zijde ook een muur staat. Het is nu wat krapjes aan tafel, met zijn vieren al redelijk, laat staan over een tijdje een paar jaar met onze schoondochters ( of -zonen) er bij. Hadden we nu maar de bijkeuken ietsje kleiner gemaakt (en die is al niet groot), maar goed: je moet iets hebben dat je plaagt. Verder ben ik zielsgelukkig met deze plek. Zeker op een dag als vandaag als de zon zich weer af en toe laat zien. Door de lighttubes hebben we een zee van licht, heerlijk. Maar op donkere dagen is het wel wat donker. Wat niet erg is: lang leven de kaarsjes! Voorzichtig komt er weer wat voorjaar in de keuken. Maar ook de gedroogde hortensiakrans doet het bij mij nog wel goed.


Als ik vrij ben, kun je me hier vinden, als ik niet iets anders leuks heb te doen zoals de was of de poets. Het is mijn all time favourite place in my home sweet home!

2 opmerkingen:

  1. Leuk, dat home sweet home. Lekker binnengluren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke Home sweet home binnenkomer! Leuk dat je ook meedoet!

    Wat een supergezellige en fijne plek, jullie keuken.

    Groetjes van Barbara

    BeantwoordenVerwijderen