zaterdag 19 februari 2011

Kinderen.. Je krijgt er zóveel voor terug..!

Dat je je verheugd op een vrije zaterdag. Een dag die helemaal blanco vóór je ligt. Heerlijk. Je zit nog lekker in je badjas te soezen, met een kop koffie. En dat Oudste dan beneden komt en vraagt: "Ben je vanmiddag vrij?" En dat je dan antwoordt: "Ja, héérlijk! En dan te bedenken dat ik éigenlijk had moeten werken vandaag, maar omdat ik dat gat in het rooster vorige week zondag heb opgevuld, heb ik vandaag vrij. Vrij!" "Oh, mooi," zegt Oudste, "want je moet vanmiddag rijden zag ik net. Sorry dat ik het niet eerder heb gezegd."

Moet ik met een stuk of vier stinkende puberjongens in de auto naar een stad, 30 km verderop, anderhalf uur op een winderig voetbalveld bivakkeren. Half twee vertrekken, een uur of vijf terug. Wég vrije zaterdagmiddag. Helemaal niet erg, rijden voor de voetbal, maar ik weet het wel graag íétsje eerder. Zodat ik me er op kan instellen. Gelukkig heb ik wél een vrije zaterdagavond. Jammer dat ik morgenvroeg op tijd op het werk moet zijn.

Ik hartje pubers.

5 opmerkingen:

  1. ohhh ja idd ik weet het ook liever iets eerder als in 4 weken van te voren !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Feest der herkenning (na jah feest),
    ik heb ook talloze vrij zaterdagen
    zien vervliegen op het hockeyveld,
    maar ook ik hartje mijn pubers!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmm.. tsja... Dat "sorry dat ik het niet eerder gezegd had" vind ik dan wel weer lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan heb je nu wel een heel lekker fris hoofd!
    En: hebben ze gewonnen. Mijn team wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, wat lief; "sorry dat ik het niet eerder had gezegd" :-)

    BeantwoordenVerwijderen