dinsdag 12 oktober 2010

Een dag met een gouden randje.

Soms heb je van die dagen dat het allemaal net even lekkerder dan anders gaat. Zo'n dag was het vandaag. Niet dat hij goed begon; oh neen. Ik zat om 8 uur bij de mondhygieniste. Kort na mij kwam er een man binnen. Toen de mondhygieniste de wachtkamer in kwam vroeg ze: "Heb jij wel een afspraak?""Ik: "Ik dacht het wel, maar als jij denkt van niet, zal jij wel gelijk hebben." Zat ik er toch twee weken te vroeg, zeg. Tsk. En dat na een hoop gehaast, want niet al te vroeg opgestaan. Jammer. Maar: Ik was al wel in de kleren, en dat schiet dan meteen al lekker op.

Vriendinnetje smste of mee ging pumpen. Prima plan; ik was nog niet geweest van de week. Na de les zaten we natuurlijk weer veel te lang aan de koffie na te beppen, dus was ik pas om 12 uur thuis: Weg ochtend. Ik kreeg een ongelovelijke wegtrekker, en besloot even een kleine powernap te doen. Tenslotte had ik Jongste beloofd dat ik vanmiddag met hem mee zou gaan om post te bezorgen, en dat zijn heel wat kilometertjes op de fiets. Terwijl ik zelden fiets!

Om 13.30 uur was ik helemaal weer kwik en fris, en nadat Jongste uit school kwam, togen we om half drie met de fiets en een grote tas vol post om te gaan bezorgen. Het was mooi helder weer, wel een beetje fris, maar toch lekker. Zo vaak gebeurd het niet meer dat Jongste en ik drie uur lang in elkaars gezelschap verkeren, dus dat is op zich al leuk. Wat is Ons Dorp toch eigenlijk mooi! Zo in het buitengebied zie je de mooiste plekjes waar je normaal gesproken al niet vaak komt, en áls je er komt, raas je er met de auto voorbij. Het Dorp ligt langs een snel weg, en deze snelweg is veel in zicht. We fietsten er langs, er over, er weer langs, er een keer onderdoor en nog maals onderdoor vandaag. Mooi ook vond ik om te zien dat Jongste het spelletje door begon te krijgen, en zijn route nu beter bepaald heeft. Hij leek er zelfs lol in te krijgen..!

Jongste als kleine blauwe stip





Ook bij de MacDonalds moest bezorgd worden vandaag. Héél toevallig had ik een paar euro bij me, dus hebben we samen genoten van een klein warmmakertje binnen. Jongste genóót! Nadien heeft hij me wel vijf keer bedankt, zo lekker had het hem gesmaakt. Tja jongen, als je hard aan het werk bent, smaakt alles net even iets beter..!

Toen we ongeveer halverwege waren, zag ik deze boerderij te koop staan:

Ik zeg: Doe mij die maar! Plek genoeg voor opgroeiende heren, niet al te ver bij Het Dorp vandaan, plek genoeg voor eventuele toekomstige brommers/ scooters en auto's; helemaal goed! Helaas heb ik geen vijf-en-halve-ton in een oude sok. Ik heb een dure smaak waar het huizen betreft..! Die brommers moeten dan maar niet komen, en als er auto's komen, moeten de heren het huis maar uit: Hier kunnen we dat allemaal helemaal niet herbergen!

Na de post, was Prins al boodschappen aan het doen. Helaas is hij niet erg behept met benodigdheden-inzicht, dus het tweede gedeelte werd ik vriendelijk verzocht om even mee te gaan en nu hebben we de buit weer binnen. Oudste was inmiddels ook thuis van zijn werk, en had -begrijpelijk- behoorlijke trek. "Wanneer gaan we een keer eten, hee?!" Ik stond nog steeds in mijn Relax-modus, dus heb maar even niet geantwoord. Even later kon ik mijn wroeging beter tegen hem verwoorden, en blijkbaar kwam de boodschap goed binnen, want geheel uit eigen beweging heeft hij de boodschappen in de kelderkast gepakt. Na een smakelijke maaltijd, ging Prins de schuur in om achterstallig onderhoud aan de fietsen te plegen, heb ik de keuken gesopt (dit klinkt wel erg ouderwets he..!) en was hiermee om 20.30 uur klaar. De jongens zaten samen gebroederlijk achter de computer (een unicum).

Wat hebben we nu gedaan vandaag? Helemaal niets bijzonders, maar er was harmonie in het gezin en we hadden allen een productief dagje. En morgen heb ik alweer een dag vrij; Hoe blij kun je zijn met die hele kleine 'gewone' dingen!

3 opmerkingen:

  1. Oooh wat kun je daar van genieten hé zo'n dag! prachtige post en? kan ie niet in 2en die boerderij? hihih kunnen we delen! Wat een verwennepoeperij zeg ik altijd als we dit soort stekjes tegen komen. even verder dromen!!
    Fijne avond nog
    en geniet van morgen
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is niet zo heel veel voor nodig om dat zalige geluksgevoel te krijgen, maar ach 5 ton winnen bij de staatsloterij zou ook niet verkeerd zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor dit soort qualitytime met je zoon. Goed dat hij een baantje heeft.

    BeantwoordenVerwijderen